2 juni 2016
Het Ravelijncenter gaat zich in haar online mediastrategie vanaf nu ook richten op de Duitse toerist. “De Duitse toerist weet het Ravelijncenter de laatste jaren goed te vinden, maar er is ruimte voor groei”, aldus het bestuur van het Ravelijncenter.
Anke de Vries, de kersverse City Marketeer van Den Helder, had daarom de primeur. Zij opende op ‘digitale wijze’ de Duitstalige website van het Ravelijncenter, www.ravelijncenter.de.
“Ik wil het Ravelijncenter feliciteren met deze klantvriendelijke actie richting onze Duitse consumenten. Meer dan vijftig procent van de toeristen in de Kop van Noord-Holland komt uit Duitsland. Door hen in het Duits aan te spreken ervaren zij een gastvrij welkom”, aldus De Vries.
Het Ravelijncenter gaat via een aantal online campagnes via onder meer Google en Facebook de Duitse toerist naar het Ravelijncenter bewegen. “We hebben de toerist veel te bieden, ook de Duitse toeristen die op Texel verblijven.”
Gedurende de zomerperiode wordt onder de toeristen ook onderzoek gedaan hoe het Ravelijncenter het aanbod (en eventuele diensten) nog beter kan laten aansluiten op de wensen van deze consument.
“We verwachten ook meer Duitse bezoekers vanwege de verder toegenomen populariteit van Texel, door onder meer het behalen van de negende plaats in de top 10 van de “Best European Travel” van Lonely Planet. Deze Duitse bezoekers heten wij natuurlijk van harte welkom voor een dagje Den Helder!”