Goed rapportcijfer voor Connexxion

Het busvervoer in het gebied Noord-Holland Noord krijgt van de reizigers een 7,7 als rapportcijfer en stijgt daarmee boven het landelijke gemiddelde (7.6) uit. Dit blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2016.

Het reizigers-oordeel op onder meer de aspecten reissnelheid, gemak kopen vervoersbewijs, klantvriendelijkheid en informatievoorziening ligt in dit gebied boven het landelijk gemiddelde. Reizigers voelen zich veilig in de bus.

Connexxion is er trots op, dat zij op al deze aspecten, binnen de concessie Noord-Holland Noord, door haar reizigers boven gemiddeld positief wordt beoordeeld.

Het door de reizigers in het openbaar vervoer meest genoemde verbeterpunt is de informatie bij vertragingen. Ten opzichte van vorig jaar is er binnen Noord-Holland Noord ook op dit item een aanzienlijke verbetering opgetreden (van 5.0 naar 5.5), echter dit heeft de blijvende aandacht van Connexxion.

“Dat doen wij onder meer door de inzet van Reisinformanten, de elektronische panelen op de halte, de Connexxion-app, de Connexxion website en Twitter. Voordeel voor de reiziger is dat hij actuele reisinformatie krijgt via diverse kanalen en direct, interactief vragen kan stellen.”

Ten opzichte van 2015 is de waardering van reizigers iets achteruit gegaan op het aspect overstaptijd.

Connexxion werkt continu aan verbetering van de dienstverlening. Zo wordt dit jaar de StappOVer App geïntroduceerd. Deze app herkent automatisch in welke bus de reiziger zich bevindt en toont op welke haltes een overstap mogelijk is op een andere buslijn.

Met één klik kan de reiziger aangeven dat hij op een bepaalde bus wil overstappen. Als de aansluitende bus kan wachten verschijnt dat op het scherm, anders verschijnt de eerstvolgende overstaptijd.Voordeel voor de reiziger is dat hij eenvoudig zijn overstap kan regelen en dat de aansluitende bus (indien mogelijk) op hem wacht.

De OV-Klantenbarometer is het klanttevredenheidsonderzoek voor het regionaal openbaar vervoer. Het is een landelijk onderzoek naar de mening van reizigers in het stads- en steekvervoer.

Reageer als eerste op dit bericht!

Geef een reactie