Reizigers geven Connexxion een 7,4

Het busvervoer in de regio Noord-Holland Noord krijgt van de reizigers een 7,4 als rapportcijfer. Dat is een fractie lager dan het landelijk gemiddelde (7,5), zo blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2015.

Het reizigersoordeel op de aspecten klantvriendelijkheid en rijstijl van de chauffeur ligt ruim boven het landelijk gemiddelde. Dit zijn belangrijke aspecten als het gaat om de tevredenheid over het busvervoer.

Ten opzichte van 2014 is de waardering van reizigers iets achteruit gegaan op de aspecten punctualiteit en overstaptijd. Hoewel de feitelijke punctualiteit juist is gestegen is het gevoel van reizigers anders. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat in 2015 veel kleine, tussentijdse wijzigingen zijn doorgevoerd in de dienstregeling.

Reizigers voelen zich veilig in de bus als ze reizen in Noord-Holland Noord. Alle aspecten in de categorie sociale veiligheid komen hoger uit dan de landelijke waardering.

De score op informatie bij vertragingen, het meest genoemde verbeterpunt door reizigers, is in 2015 omhoog gegaan. Connexxion zet hiervoor speciale medewerkers in die reizigers proactief informeren over vertragingen en incidenten via onder meer de elektronische borden bij de haltes en sociale media.

De OV-Klantenbarometer is het landelijke klanttevredenheidsonderzoek voor het regionale openbaar vervoer. Het onderzoek wordt jaarlijks in de periode van eind oktober tot begin december gehouden.

Reageer als eerste op dit bericht!

Geef een reactie